Hoe kom ik lekker in mijn vel?

Iedereen kent het fenomeen de winterdip wel. Je bent moe, futloos en je zit niet meer zo lekker in je vel. Hoewel je dit vaker hoort rond de winter, komt het ook genoeg voor gedurende de rest van het jaar. Ben jij klaar met dat gevoel en vind je dat er iets moet gebeuren maar weet je niet hoe je het moet aanpakken? Wij hebben tien handige tips voor je waarmee je meteen aan de slag kunt gaan. Ga niet bij de pakken neerzitten en #GEWOONDOEN!

#GEWOON BEWEGEN

Het is bewezen dat bewegen goed is voor je mentale gezondheid. Vaak ontstaat er al lichte paniek als het woord bewegen ter sprake komt maar kalm aan. Het hoeven geen kilometers hardlopen of fietsen te zijn. Begin rustig met de volgende tips.

  • Ga naar buiten, maak een wandeling door de natuur. Je wordt er rustig van en het verlaagt je stressniveau.
  • Ga lekker een uurtje sporten. Van sporten en bewegen word je een opgewekter en vrolijker mens. Je verstand werkt beter en je voelt je beter.

Werk aan je MINDSET

Je moet letterlijk en figuurlijk goed in je vel zitten. Ook vanbinnen moet het dus goed zitten, ga daarom ook aan de slag met je mindset aan de hand van de volgende tips.

  • Schrijf dagelijks in een boekje wat er goed ging die dag. Als je elke dag iets positiefs opschrijft, dan train je jezelf om op het positieve te richten. Probeer het minimaal drie maanden vol te houden en het verandert automatisch je focus.
  • Schrijf op waar je dankbaar voor bent. Je vergroot hiermee je geluksgevoel en wordt optimistischer. Je kunt je beter inleven in anderen en wordt behulpzamer.
  • Niet lekker in vel

#GEWOON ONTSPANNEN

Work hard, play hard. Zo gezegd, zo gedaan zul je denken. Helaas is het voor veel mensen nog moeilijk om het werk écht stil te leggen. Wie weet lukt het beter na het opvolgen van de onderstaande punten.

  • Luister naar muziek waar je energiek en blij van wordt. Met muziek worden dagelijkse gebeurtenissen leuker en dat draagt bij aan je geluksgevoel.
  • Besteed tijd aan je favoriete hobby. Een hobby is een bezigheid waar jij graag tijd aanbesteedt en waar jij gelukkig van wordt.

Sociale contacten

Ook je hart luchten en af en toe flink ‘zeuren’ bij vrienden en familie kan je enorm helpen. Alsof er een last van je schouder afvalt.

  • Spreek af met een goede vriend(in) om iets leuks te gaan doen. Je ontspant je en zorgt er dan voor dat negatieve gedachtes uitgeschakeld worden.
  • Ga op bezoek bij iemand van wie je energie krijgt. Iemand bij wie je jezelf kunt zijn, waar het contact natuurlijk aanvoelt en waar je eens goed je hart kunt luchten.
  • Verras iemand die je dierbaar is met een cadeautje. Onderzoek toont aan dat geven je gelukkiger maakt dan krijgen.

#GEWOON DOEN

Soms is het ook goed om de dingen te doen waar je al een tijdje tegenop kijkt. Verwijder de barricades door het gewoon te doen.

  • Ruim je huis op. Een opgeruimd huis, zorgt voor meer rust in je hoofd. Het opruimen zelf zorgt er ook voor dat je rustig wordt. Doordat je geconcentreerd bezig bent met opruimen en schoonmaken ben je helemaal ‘in het nu’.

Wil jij weer lekker in je vel zitten? Ga dan aan de slag met de bovenstaande tips en wie weet gaat het voor je het weet al weer een stuk beter. Trek jezelf uit jouw dip door #GEWOONDOEN!

Heb je naar aanleiding van dit artikel vragen dan mag je altijd contact opnemen. Loop vrijblijvend binnen, mail of bel ons. Onze personal trainers en vitaliteitscoaches helpen je graag verder en we ontvangen je graag op onze locatie in Uden.